Praktyczne sposoby na budowanie marki w kanałach online

Czego dowiesz się z artykułu?
1. Dlaczego marka powinna być obecna w kanałach social media?
2. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu contentu?
3. Jak dotrzeć do naszej grupy docelowej?
4. Jakie są najczęstsze problemy w budowaniu marki?
5. Jak zdaniem WMH będzie wyglądała przyszłość brandingu i rebrandingu?

Budowanie marki w sieci to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa. Jednak sama obecność w świecie online nie wystarczy. W pierwszej kolejności należy świadomie ułożyć strategię i zastanowić się nad konkretnymi działaniami, które powinny się na nią składać. Branding to proces długotrwały i złożony, w którym należy uwzględnić zarówno specyfikę danego rynku, jak i potrzeby naszej grupy docelowej.

Warsaw Media House Rebranding

Dlaczego WMH poświęca tak dużo uwagi brandingowi?

W dzisiejszych czasach nie trzeba już nikogo przekonywać, jak ważny jest branding. Tę lekcję odrobiły już dawno duże firmy, a za ich przykładem podążają małe i średnie przedsiębiorstwa. WMH nieustannie uświadamiamy swoich klientów w tym, że dobre wyniki sprzedażowe tkwią w konsekwentnym oraz umiejętnym budowaniu relacji z klientem. Sukcesem możemy nazwać wzrastającą świadomość naszych klientów, co sprawia, że sami dostrzegają oni potrzebę rebrandingu. Najlepszym tego dowodem są liczby z minionego roku. W 2018 roku przeprowadziliśmy rebranding aż dla 8 klientów działających w różnych branżach takich jak: gastronomiczna, odzieżowa, usługowa, czy technologiczna.

Na co należy zwrócić uwagę przy budowaniu marki od podstaw?

Najczęściej przywiązujemy dużą uwagę do wyglądu loga i treści na stronie. Należy jednak zacząć od wyboru trafnej nazwy marki. Najczęściej popełnianymi błędami przy namingu jest zbyt skomplikowana lub w ogóle niekojarząca się z profilem działalności nazwa. To może zdecydowanie utrudnić nam prowadzenie biznesu. Zadbajmy również o to, aby nasz adres internetowy był łatwy do zapamiętania. Spójność contentu to zasada, której powinniśmy się konsekwentnie trzymać od początku budowania marki.

Na co należy postawić przy rebrandingu - case study

Problem z budowaniem marki często dotyka firmy długo istniejące na rynku. Podobny był przypadek naszego klienta z sektora MŚP funkcjonującego na rynku od 10 lat. Podstawą był rebranding, który wiązał się ze zmianą logo i całej identyfikacji wizualnej. Z mocnej i przerysowanej kreacji stworzyliśmy minimalistyczną i kobiecą kreację, jak przystało na markę odzieżową, której grupą docelową są przedstawicielki płci żeńskiej. Zastosowaliśmy również nowe szablony dla strony i sklepu internetowego. Zajęliśmy się również prowadzeniem profilu na Facebooku i stworzyliśmy konto na Instagramie, które dla tego typu branży jest absolutną podstawą. Ze względu na mały budżet zawinwestowaliśmy we współpracę z mikroinfluencerami na zasadzie barteru. Pozyskaliśmy aż 15 000 obserwatorów a firma, zaczęła się rozwijać, dzięki czemu wzrosła sprzedaż. W tej chwili mija 8 miesiąc od rozpoczęcia naszej współpracy i wciąż widać efekty.

Co dalej, czyli kilka słów o przyszłości brandingu i rebrandingu

Jako agencja zauważamy rosnący popyt na rebranding. Głównie dotyczy on marek, które od wielu lat działają na rynku lub rozpoczynały działalność w czasach, gdy marketing internetowy dopiero raczkował. Według nas największy potencjał w najbliższych latach będzie miał branding emocjonalny. Coraz większy nacisk kładzie się również na komunikację z klientem w mediach społecznościowych. Wraz z rozwojem AI rozwijają się chatboty, które w jeszcze większym stopniu wesprą komunikację z klientem. Aby odnieść sukces marka, powinna wdrożyć również element grywalizacji do swojej strategii marketingowej. W ten sposób osiągnie większy wpływ. Według raportu Gartnera (2018), [3] „Marketing wpływów jest w punkcie zwrotnym. Marki promujące produkty za pośrednictwem wpływowych osób nie są już tajemnicą" największy wpływ na markę będą miały czynniki ekologiczne. Nie sposób zapomnieć też o mobile, który rządzi i nic nie wskazuje na to, że to ulegnie zmianie, wręcz przeciwnie. Według Moz (2018) [7] ”oznacza, że, mobilna wersja Twojej witryny staje się punktem wyjścia dla tego, co Google zawiera w swoim indeksie i punktem odniesienia dla sposobu ustalania rankingów.”